Elevii și școala online: „În prima zi, am luat parte doar la teste de conexiune”

consemnate de Alina ROINIȚĂ

„Într-o dimineață, în drum spre școală, ascultam știrile, în mașină, alături de mama. Atunci am sesizat că nu mai e de glumă, că trebuie să avem mare grijă cu virusul care se apropie din ce în ce mai mult, pentru că numărul cazurilor de infectați crește pe zi ce trece. În acea zi, la școală, domnul diriginte a părut cel mai îngrijorat cu privire la această situație, însă nouă, elevilor, nu ne păsa atât de mult, fiindcă ne doream să se închidă școlile și să intrăm în vacanță.  Atunci am avut ultima zi de școală normală. Însă vacanța mult așteptată nu a fost tocmai o vacanță.” (Narcis)

„Eram curioși și entuziasmați de cum ne vom vedea cu profesorii și cum se vor susține lecțiile. Am fost anunțați de fiecare profesor pe ce platformă ne vom desfășura lecțiile în următoarele zile. Când am început primele ore pe Zoom, am avut mari emoții. Primele ore mi-au plăcut mult și eram încantată de acest sistem nou, dar la scurt timp mi s-au părut obositoare, deoarece profesorii au început să ne dea multe teme, pe care trebuia sa le rezolvăm pentru a doua zi și nu mai făceam față cu timpul.” (Miruna)

„Împreună cu câțiva colegi, am luat totul în derâdere, fiindcă nu ni-i imaginam pe unii profesori predând online. În prima zi, am luat parte doar la teste de conexiune: Cum pornesc microfonul? Cum pornesc camera? Cum încep înregistrarea? De ce nu se încarcă? Dar aceste întrebări aveau să ne bântuie și în următoarele zile. Și acesta a fost doar începutul. Cazurile de infectări creșteau exponențial, totul se închisese în afara locuințelor, iar plictiseala avea să cuprindă pe toată lumea. Nici noi nu eram cei mai atenți, mai ales că mai dădeam și unele comenzi la joc în timpul orelor, dar unii profesori chiar se prindeau dacă nu eram atenți. Cel mai rău a fost că, deși stăteam toată ziua pe console sau PC, începusem să mă plictisesc îngrozitor de ele. Acesta nu era un semn bun, cel puțin pentru mine”. (Narcis)

„Mai întâi, s-a mărit numărul temelor. La multe materii secundare, la care, de obicei, nu făceam mai nimic, acum am fost bombardați cu o grămadă de teme. Un alt lucru pe care l-am observat a fost că profesorii predau materia mai mult ca să fie. Mai exact, nu ni s-a mai explicat pe înțelesul nostru, nu a mai fost timp și, mai mult, am fost puși să transcriem lecțiile pe care să le postăm ulterior pe Google Classroom, altfel vom primi nota trei. Cel mai mult m-a enervat că ni s-a spus numai ce trebuie să facem, fără să ni se explice sau să ni se răspundă la întrebări.” (Alexandru)

„Marți, la prima oră, aveam Biologie. La ora 8:30, eram în fața laptopului, cu link-ul deschis. Toți copiii erau prezenți, numai domnul profesor nu apăru (aveam două ore). La cea de-a doua oră, a venit și domnul care ne-a spus că nu a putut să vină la prima, pentru că nu s-a trezit. Toți am fost ceva mai înțelegători decât ar fi fost el dacă vreunuia dintre noi i se întâmpla asta. După două săptămâni de școală online, deja eram epuizați. Ziua de luni începea la 8:30 și se termina la 15:35. Eu, cel puțin, ajungeam sa stau cocoșată pe scaun, așa că am decis ca la unele ore să stau în pat. Mai mult, mai stăteam alte șase ore în fiecare zi pe Facetime, cu colegele mele, pentru a ne face temele, după ore.” (Ioana)

„Cu toate că am stat numai în casă, mie mi-a plăcut școala online. Nu a fost atât de eficientă mereu, dar măcar pot să stau acasă și să fac ce vreau în timpul orelor. Totuși, nu m-am gândit că aș putea petrece atât de mult timp în casă, iar asta nu-mi place. Mi-e dor să mă văd cu prietenii mei de la școală (doi) față în față și să petrec mai mult timp afară.” (Ioachim)

„De când am început școala online, mi-a fost mult mai greu să înțeleg lecțiile. Nu am putut să-i mai întrerup pe domnii profesori și să le spun că eu nu am înțeles, pentru că ora este foarte scurtă. Și dacă explică o singură dată și nu s-a înțeles, deja nu mai este timp să mai explice iar. Tot ce îmi place este că nu mai iau tramvaiul dimineața spre școală, că nu-mi mai car ghiozdanul atât de mult timp și că nu-mi mai aud colegii gălăgioși.” (Maria)

„În afară să-mi văd prietenii, totul a mers de minune! Mă enervează orele online, pentru că pierd timp prețios. De la 10 la 14, în fiecare zi, iar prima masă o am abia după ore. Nu-mi place nici faptul că nu am avut un orar stabil, la început nu am făcut mai deloc ore, doar teme trimise pe e-mail și Whatsapp, iar apoi am început să facem prin videoconferință aproape zilnic, cu un program diferit de la o zi la alta. Per total, sper să mai tot fie perioade din astea, dar fără decese, ci doar fără școală, și nu cu atât de multe ore online.” (Antonie)

„Sincer, eu prefer școala normală. Era mult mai bine înainte! Abia aștept să treacă această perioadă ca un vis urât și să ne reluăm activitățile normale. La școală, putem socializa între noi (nu numai clasa noastră), putem sta la masă împreună și putem să ne vedem mai bine. Singurul avantaj pe care îl are școala online este că nu mai dăm teze.” (Maria)

Cam așa au descris câțiva dintre elevii pe care îi cunosc școala online. I-am rugat să-mi scrie, cât de sincer posibil, despre cum au decurs cursurile, despre sentimentele și emoțiile lor, despre griji și activități zilnice. Și se pare că avem și un răspuns la care merită să reflectăm, fiindcă opinia lor e cea mai bună evaluare.

 

sursă foto: rri.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.