GESTALT-Lit-Proiect-educațional

Metode de educație nonformală prin literatură și teatru pentru înțelegerea drepturilor omului

Gestalt-Lit este un proiect Erasmus+, de tip KA2 – parteneriat la scară mică, prin care ne dorim să dezvoltăm competențe tinerilor în domeniul educației pentru drepturile omului.

Scopul proiectului urmărește să împuternicească tinerii să înțeleagă și să promoveze drepturile omului, transformându-i în cetățeni activi care să susțină schimbările pozitive în societate.

Partenerii în acest proiect sunt două organizațții neguvernamentale, Fiologisme – din România, și YOMN – din Spania. Filologisme și YOMN sunt dedicate proiectării și implementării de programe educaționale pentru tineri, la nivel local, regional și internațional, utilizând în principal metode de educație nonformală pentru promovarea valorilor culturale și interculturale, prin intermediul literaturii (Filologisme) și teatrului (YOMN).

ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI 

2 activități de învățare

 

  • în luna noiembrie 2023, am avut prima activitate de învățare, în București – România, unde am avut 22 de participanți, inclusiv cei 2 lucrători de tineret din Spania; activitatea de învățare a avut o durată de 3 zile. 

 

  • în luna februarie 2024, am avut a doua activitate de învățare, în Murcia – Spania,  unde au fost 22 de participanți, inclusiv cei 2 lucrători de tineret din România; activitatea de învățare a avut o durată de 3 zile.

Cum s-au derulat activitățile de învățare?

În cele 3 zile a fiecărei activități de învățare, au fost prezentate 8 metode de învățare, de către fiecare organizație în parte. În fiecare activitate de învățare, au participat 2 reprezentanți ai organizației partenere în proiect, pentru a-și însuși noi metode de educație nonformală, pe care să le testeze și, ulterior, să le folosească cu grupurile lor țintă.

Filologisme a prezentat 8 metode bazate pe literatură, iar YOMN a prezentat 8 metode bazate pe teatrul Gestalt. Fiecare metodă a avut alocată aproximativ 1,30h, inclusiv pentru discuții și evaluare, și a vizat:

  • alfabetizarea emoțională
  • conștientizarea grupului
  • construirea încrederii
4 workshopuri de testare a metodelor de educație nonformală
 
 
 
  • 2 workshopuri în România, minimum 20 de participanți, realizate în cursul lunii aprilie;

 

  • 2 workshopuri în Spania, minimum 20 de participanți, pe care partenerul din Spania le-a realizat în cursul lunii aprilie;

Colectare de feedback

Cele 4 workshopuri au avut ca scop testarea metodelor celor doi parteneri din proiect, la nivel local. Fiind testate cu peste 20 de participanți/partener, metodele au beneficiat de feedback, pentru a fi îmbunătățite și adaptate contextului local.

Îmbunătățirea cunoștințele despre educația pentru drepturile omului reprezintă un aspect relevant, indiferent de mediul educațional în care cineva activează, iar experiența de lucru într-un context multicultural ori cu victime ale discriminării, marginalizării, discursului instigator la ură etc. poate fi cu atât mai relevantă pentru a dezvolta competențele necesare pentru o societate democratică.

Ce urmează?

Ultima activitate din proiect vizează finalizarea unui HANDBOOK, care să cuprindă toate aceste metode de educație pentru drepturile omului, în urma activităților deja avute.

Data de finalizare a proiectului este 30 noiembrie 2024.